آموزش آنالیتیکس

گزارش دایمشن ها و متریک های دابل کلیک سرچ

در مقالات گذشته آموزش آنالیتیکس با مفهوم دابل کلیک سرچ آشنا شدید و مزیت استفاده از آن در آنالیتیکس ۳۶۰ را متوجه شدید. در این مطلب قصد داریم دایمنشن ها و متریک های آن را به شما معرفی کنیم و این کار را با ذکر چند مثال انجام می دهیم. شما می توانید محتویات این صفحه را با تماشای ویدیو فارسی بالا یاد بگیرید.

یکپارچه سازی دابل کلیک سرچ با آنالیتیکس ۳۶۰، همانند ادغام سایر ابزارها، بخش جدیدی از گزارش ها و متریک های دایمنشن را اضافه می کند که می توانید در اکانت آنالیتیکس خود به آنها دسترسی داشته باشید. بخش گزارش دابل کلیک سرچ یا DS در گزارش های Acquisition در منو آنالیتیکس ۳۶۰ دیده می شود.

گزارش های دابل کلیک سرچ

هر کدام از این گزارش ها یک سشن دایمنشن DS را با متریک های سشن آنالیتیکس یکسان می کند. مانند New User، Pages Per Session و Goal Completion. دایمنیشن های دابل کلیک سرچ در این بخش از گزارش آنالیتیکس ۳۶۰ شامل Advertisers، Engine Accounts، Campaigns، Ad Groups و Keywords هستند.

در مطلب قبلی آموزش گوگل آنالیتیکس یک مثال از گزارش موتور جستجو دیدید و متریک هایی مانند Ecommerce Conversion Rate و Revenue را مشاهده کردید.

گزارش دایمشن ها و متریک های دابل کلیک سرچ در آنالیتیکس 360

همچنین می توانید عملکرد را در کمپین Ad Group و Keyword تحلیل کنید. مجددا فرض می کنیم شما دارید از دابل کلیک سرچ برای اجرای کمپین موتور جستجو A و B استفاده می کنید.

امکان مشاهده گزارش های مربوط به موتور جستجو در آنالیتیکس 360

یک مثال برای درک بهتر

کمپین های موتور جستجو A را به اسم (EA) لیبل زدید و کمپین های B را با (EB) لیبل گذاری کرده اید. در این مثال، لوازم جانبی و لباس در دو کمپین به صورت مقایسه ای بررسی شده اند. توجه داشته باشید که کمپین A برای لباس یا Wearables عملکرد بهتری از موتور جستجوی B در همین زمینه داشته است.

همچنین کمپین A بانس ریت پایین تر، تعداد صفحه بر سشن بالاتر و میانگین مدت زمان سشن بیشتری دارد؛ اما از همه مهمتر، میزان نرخ تبدیل بالاتر و درآمد بهتری را ثبت کرده است.

گزارش کمپین های دابل کلیک سرچ - مثال لیبل EA و EB

به نام گذاری با معنای کمپین ها نیز توجه داشته باشید؛ این بهترین کار برای به خاطر سپردن گزارش و تحلیل آن است. گروه متریک Clicks را در تب Explorer انتخاب کنید تا متریک دابل کلیک سرچی که مستقیم ایمپورت شده را ببینید. این مورد ایمپرشن ها و کلیک های DS را شامل می شود. اگر در زمان تنظیم کردن Cost Data Sharing را فعال کرده باشید، هزینه های دابل کلیک سرچ را در اینجا مشاهده می کنید.

گروه متریک کلیک در گزارش دابل کلیک سرچ

ROAS یا میزان بازگشت سرمایه تبلیغات

داده های هزینه ای DS با متریک های درآمد که در آنالیتیکس رهگیری می کنید، یکسان سازی شده و اطلاعات بهتری را درباره بازگشت سرمایه گذاری پولی که برای تبلیغ داده اید به شما می دهد. شما می توانید ROAS یا میزان بازگشت سرمایه تبلیغات را نیز بررسی کنید. ROAS با تقسیم کردن ارزش کانورژن بر اساس درآمد تجارت الکترونیک یا ارزش اهداف (Goal Value) به مخارج تبلیغات دابل کلیک سرچ به دست می آید.

گزارش ROAS یا میزان بازگشت سرمایه تبلیغات

ROAS مثبت نشان می دهد که هر دلار هزینه شده برای بازاریابی، درآمد مثبتی داشته است. شما می توانید ببینید که ROAS برای کمپین های لوازم جانبی ادوردز بهتر از کمپین داینامیک سرچ است. پس می توانید برای کمپینی که بهتر عمل می کند، تخصیص مجدد بودجه را در نظر بگیرید.

به خاطر داشته باشید که ROAS بر اساس درآمد تجارت الکترونیکی یا Goal Value است و بر اساس حاشیه سود واقعی برای یک محصول مشخص نیست. زمانی که ترافیک ادوردز توسط دابل کلیک سرچ مدیریت می شود، می بینید که کمپین های ادوردز گزارش ها به چشم می خورد.

گزارش های خاص ادوردز بهترین گزینه ها برای تحلیل عمقی و دست یابی به جزئیات دقیق ادوردز می باشند. این گزارشات قابلیت های بیشتری از گزارش های دابل کلیک سرچ دارند. (مانند Bid adjustment و گزارش های Site Link).

گزارش های Sitelinks و Bid adjustments

در مقایسه، گزارش دابل کلیک سرچ در قسمت Acquisition، برای گزارش های مجتمع در ترافیک های پولی بهترین گزینه محسوب می شود. این کار اجازه مقایسه عملکرد در منابع متفاوت سرچ را می دهد.

گزارش های DS در آنالیتیکس ۳۶۰

توجه داشته باشید که حتی اگر کمپین های ادوردز داشته باشید که هم در گزارش ها DS و Adwords اکوئیزیشن باشند، در گزارش های All Traffic دوبار نشان داده نمی شوند. در این صورت، کمپین ها دیگر به دو بخش تقسیم نمی شوند و با مقادیر “تگ سازی خودکار ادوردز” گزارش می شوند.

علاوه بر آن، فعال کردن یکپارچه سازی گزارش دابل کلیک سرچ اجازه می دهد، دایمنشن های DS را داخل سگمنت ها یا به عنوان Secondary Dimensions در گزارش های DS آنالیتیکس ۳۶۰ اعمال کنید.

ویژگی های DS در دایمنشن ثانویه

این دایمنشن ها شامل Ad Group، Agency، Keyword و موارد دیگر می شود. توجه داشته باشید که در آنالیتیکس ۳۶۰، این موارد را با DS نشان می دهند. به عنوان مثال، DS کمپین و DS کلمات کلیدی. شما می توانید دایمنشن ها و متریک های DS را در زمان گزارش های سفارشی انتخاب کنید.

محدودیت های دایمنشن ها و متریک های دابل کلیک سرچ

به خاطر داشته باشید که ممکن نیست دایمنشن های مدل GA را با متریک های DS ترکیب کنید. به عنوان مثال، شما قادر به دیدن کلیک های DS در مقابل Source/Medium نیستید. در سورس لیبلی وجود ندارد که مدل اتریبیوشن را مشخص کند، پس می توان از مدل GA استفاده کرد. همانطور که در مطالب گذشته آموزش گوگل آنالیتیکس گفتیم، سورس، مدیوم یک دایمنشن مدل GA است، اما لیبل ندارد.

سورس مدیوم یک مدل GA است

حرف آخر

در این مطلب یک مرور کلی از خصوصیات جدید یکپارچه سازی دابل کلیک سرچ و آنالیتیکس ۳۶۰ را به شما گفتیم. راه های زیادی برای استفاده از بخش گزارش DS در اکانت آنالیتیکس ۳۶۰ وجود دارد. همچنین دایمنشن ها و متریک های DS به صورت کلی در این ابزار دیده می شوند. در مطلب بعدی آموزش گوگل آنالیتیکس درباره یکپارچه سازی گوگل اد منیجر صحبت می کنیم.

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها