آموزش آنالیتیکس

گزارش های Rollup در گوگل آنالیتیکس ۳۶۰

گزارش های Rollup تنها در آنالیتیکس ۳۶۰ در دسترس هستند و در نسخه استاندارد نمی توانید از آنها استفاده کنید. ممکن است اطلاع نداشته باشید، اما برای استفاده از ۳۶۰ نیاز است که هزینه ای را بپردازید و ماننده آنالیتیکس استاندارد رایگان نمی باشد. این ابزار تجزیه و تحلیل پیشرفته برای کسب و کارهای بزرگ مناسب است. شما می توانید موارد گفته شده در این مطلب را با استفاده از ویدیو بالا مطالعه نمائید.

گزارش های Rollup یکی از ویژگی های آنالیتیکس ۳۶۰ است که طراحی شده تا داده های چند پراپرتی آنالیتیکس را در یک گزارش جمع کند. این ویژگی برای سازمان های بزرگی که به چند پراپرتی مجزای گوگل آنالیتیکس نیاز دارند و در عین حال می خواهند یک گزارش واحد برای کل سازمان داشته باشند، بسیار مفید است. به عنوان مثال، سازمان هایی که چند برند یا واحد های کاری بین المللی جدا دارند. در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر می توانید مطلب آشنایی با آنالیتیکس ۳۶۰ را مطالعه نمائید.

مثال جذاب برای درک گزارش های rollup

پراپرتی های رول آپ شامل گزارش پراپرتی های منبع می شود و شما را قادر می کند تا داده ها را در کنار هم تحلیل کنید. این کار می تواند برای انجام تحلیل سطح بالا مفید باشد و نشان می دهد چگونه برند های دیگر، واحد های کاری یا پلتفرم های شما عمل می کنند. گزارش دهی Rollup همچنین بخش زیادی از کار توسعه را کاهش می دهد، چون دیگر نیازی نیست یک کد رهگیری کوچک به سایت ها اضافه کنید.

پراپرتی های رول آپ هر هیت را از منبع در دسترس خود دریافت می کند. البته باید بدانید که گوگل آنالیتیکس ۳۶۰ به صورت رایگان در دسترس نیست. شرکت های بزرگ برای در اختیار داشتن این ابزار لازم است که سالانه ۱۵۰۰۰۰ دلار به گوگل پرداخت کنند. حدودا برای هر ماه استفاده ۱۲۵۰۰ دلار هزینه خواهد داشت. اگر بخواهید این تنظیمات را با استفاده از یک پراپرتی دیگر ۳۶۰ در تمام دامنه ها استفاده کنید، ممکن است هیت های قابل پرداخت مجموع شما دو برابر شود.

آخرین مورد که کم اهمیت هم نیست، اگر از رهگیری بین دامنه یا رهگیری آیدی کاربر استفاده کرده باشید، می توانید از دقت بهبود یافته شمارش های کاربر و سشن ها در گزارش های Rollup پراپرتی استفاده کنید. در نسخه استاندارد با طبقه بندی داده ها نسبت به کاربران و سشن ها این اطلاعات را دریافت می کردید.

یک کاربر با داده های ارائه شده در پراپرتی های متفاوت را می توان به عنوان یک کاربر در پراپرتی رول آپ معرفی کرد. همچنین می توانید اطلاعاتی در مورد کل سایت ها یا اپ های خودتان که کاربری وارد آنها شده دریافت کنید. در گزارش دهی، یک پراپرتی Rollup ساخته شده که داده ها را از چند پراپرتی گوگل آنالیتیکس ۳۶۰ که شما به عنوان پراپرتی منبع انتخاب کرده اید جمع آوری می کند. نگاهی به چند گام آینده ای که باید بردارید، می اندازیم.

گام اول – تغییر مکان پراپرتی ها در آنالیتیکس ۳۶۰

ابتدا باید اطمینان حال کنید که تمام پراپرتی هایی که می خواهید تجمیع کنید، داخل یک اکانت گوگل آنالیتیکس مشابه هستند. اگر اینطور نباشد، باید پراپرتی ها را بین اکانت ها تغییر دهید. تنها کاربرانی که اجازه ویرایش و مدیریت را دارند، می توانند امکانات جابجایی آنها را از یک اکانت گوگل آنالیتیکس داشته باشند. این کار در بخش ادمین آنالیتیکس انجام می شود.

از قسمت انتخاب کننده اکانت، پراپرتی که می خواهید آن را عوض کنید، انتخاب نمائید. روی Property Settings کلیک کنید و سپس Move Property را انتخاب نمائید.

جابجا کردن پراپرتی برای Rollup

اکانت مقصد، حساب گوگلی که می خواهید یک پراپرتی در آن باشد را تعیین کنید. توجه داشته باشید زمانی که یک پراپرتی را جابجا می کنید، یک امکان در اختیار شما قرار خواهد گرفت که چطور می توانید Permission ها (مجوز ها) را برای کاربرانی که دسترسی دارند، انتخاب کنید. پس از آن، نیاز است که روی Start Move کلیک کنید.

شروع جابجایی پراپرتی در آنالیتیکس

بعد از این که پراپرتی به اکانت مقصد تغییر مکان داد، به عنوان انتخاب منبع در دسترس می باشد. به خاطر داشته باشید حرکت دادن پراپرتی ها فقط در آنالیتیکس ۳۶۰ انجام نمی شود. این کار را می توانید در گوگل آنالیتیکس استاندارد نیز انجام دهید. قدم بعدی شما این است که آیا نیاز به رهگیری سفارشی دارید؟

گام دوم – به رهگیری سفارشی نیاز دارید؟

به عنوان مثال، فرض کنید که می خواهید “ثبت نام برای خبرنامه ایمیلی” را به عنوان یک هدف در پراپرتی Rollup ایجاد کنید. شما باید یک راه پیدا کنید تا آن کاربر را از تمام پراپرتی های منبع در یک تعریف هدف بگیرید. فرض می کنیم هر کدام از پراپرتی های منبع شما یک URL متفاوت برای صفحه تائید ثبت نام خبرنامه دارند. شما باید یک Expression معمولی بنویسید که با تمام آدرس های اینترنتی منطبق باشد. در صورتی که این کار را برای پیگیری رویدادها در آنالیتیکس انجام می دهید، پس به یک تگ Expression برای منطبق کردن تمام ترکیب های Event Value در منبع نیاز دارید.

اگر کار با یک اکسپرشن معمول برای شما ممکن نیست، شما باید برخی از موارد در نامگذاری و به کارگیری آنها را بازبینی کنید و از سمت توسعه دهنده ها یا ادمین های تگ منیجر، تقاضای تغییراتی را داشته باشید. اگر شما بخواهید داده های تجارت الکترونیکی خود را در پراپرتی Rollup تحلیل کنید، فکر خوبی است که تمام Property های منبع شما موارد مورد نیاز تجارت الکترونیکی را داشته باشند.

گام نهایی – بررسی منبع پراپرتی

گام نهایی این است که نمونه های منبع پراپرتی های مورد نیاز آنالیتیکیس ۳۶۰ خود را بررسی کنید. شما نیاز دارید با افراد اجرایی سازمان “Suite 360” کار کنید تا تمام پراپرتی های استاندارد را به نسخه ۳۶۰ ارتقا دهید. منابع نیاز دارند تا شما ویژگی های ۳۶۰ را در آنها قبل از اضافه کردن به پراپرتی رول آپ، فعال کنید. به خاطر داشته باشید که بروز رسانی یک پراپرتی به ۳۶۰ می تواند هزینه ها را بیشتر کند و (Billable Hit Volume) را افزایش می دهد. بنابراین فکر خوبی است که به روز رسانی آنالیتیکس ۳۶۰ را قبل از ساخت پراپرتی Rollup انجام دهید.

بخش billable hit volume در پراپرتی rollup

بدین ترتیب می توانید تمام سورس های Property را یک جا اضافه کنید و لازم نیست صبر کنید تا ویژگی های آنالیتیکس ۳۶۰ برای آنها فعال شود. زمانی که منبع را به پراپرتی اضافه می کنید، داده های سابق به رول آپ انتقال یا ایمپورت نمی شوند. Rollup، گزارش دهی داده ها را از زمانی آغاز می کند که به Property منبع وصل شده باشند. اکنون که پراپرتی منبع را آماده کردید، آماده اید تا پراپرتی رول آپ را درخواست کنید. برای اینکار می توانید با پشتیبانی گوگل یا Reseller Partner تماس بگیرید.

حرف آخر

با استفاده از گوگل آنالیتیکس ۳۶۰ می توانید از گزارش های Rollup بهره مند شوید و داده های چندین اکانت را در یک حساب کاربری مشاهده کنید. برای انجام این کار نیاز است که داده های خود را به حساب ۳۶۰ انتقال دهید.

گزارش های rollup در آنالیتیکس 360

همچنین هزینه ای که باید برای این ابزار بپردازید را در نظر بگیرید؛ چون اصلا ارزان نیست و سالانه ۱۵۰۰۰۰ دلار باید پرداخت کنید.

در صورتی که علاقه دارید کار با این ابزار را بیاموزید، توصیه می کنیم سایر مطالب دوره آموزش گوگل آنالیتیکس را مطالعه کنید. همچنین ما در مطلب آینده فانل های سفارشی یا Custom Funnels را بررسی می کنیم.

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها