آموزش سرچ کنسول

معرفی بخش URL Inspection در گوگل سرچ کنسول

به طور کلی URL Inspection سرچ کنسول را می‌توان کاربردی ترین بخش ابزار برای دریافت اطلاعات دقیق از URL ها دانست. تقریبا اولین چیزی است که با آن آشنا می‌شوید و کارکرد ساده ای دارد.

این بخش اطلاعاتی را در مورد Google Index و Test Live یک صفحه فراهم می‌کند. یکی از مهم ترین ابزارهای اشکال زدایی است که کمک می‌کند تا کشف کنید که چرا صفحات همانند انتظار شما در نتایج سرچ ظاهر نمی‌شوند.

تا انتهای این مطلب از دوره آموزش سرچ کنسول شما قادر خواهید بود که با استفاده از URL Inspection وضعیت ایندکس فعلی صفحات خود را ببینید.

همچنین می‌توانید در این بخش یک Test Live انجام دهید. از گوگل درخواست کنید که یک صفحه را کراول کند و اطلاعات دقیق در مورد صفحات ایندکس شده و منابع دیگر را بازبینی کنید.

پس زمان را هدر ندهید و در ادامه به طور کامل بخش URL Inspection در سرچ کنسول را مطالعه کنید.

چگونگی دسترسی به URL Inspection در گوگل سرچ کنسول

احتمالا می‌دانید که چگونه به این ابزار دسترسی پیدا کنید. اگر برای اولین بار از سرچ کنسول گوگل استفاده می‌کنید، جای نگرانی نیست. به راحتی می‌توانید در بالاترین قسمت به URL Inspection دسترسی داشته باشید. همچنین در منوی سمت چپ نیز با همین نام مشخص است.

معرفی بخش URL Inspection در سرچ کنسول

حالا زمان این است که آدرس مورد نظرتان را بررسی کنید. URL خود را در کادر کناری ذره بین قرار داده و Enter بزنید. URL مورد نظر حتما باید در Property شما باشد. به عنوان مثال، شما نمی‌توانید وارد سرچ کنسول سایت Example.com شوید و آدرسی از دامنه Example.info را مورد بررسی قرار دهید.

به محض اینکه سرچ کنسول نتایج را نشان دهد، شما سه بخش را مشاهده می‌کنید. همه آن اطلاعات از آخرین کراول گوگل ارائه می‌شود؛ نه از یک Test Live.

بخش اول – Google Cart

این گزینه URL Inspection در مورد اینکه آیا URL می‌تواند در نتایج گوگل ظاهر شود یا نشود اطلاعات ارائه می‌کند. به عنوان مثال، URL شما می‌تواند پاسخی مبنی بر اینکه در گوگل وجود دارد ارائه کند (URL is on google). این بدان معنی است که شما خوب عمل کرده اید.

بخش Google Cart در گزارش URL Inspection سرچ کنسول

همچنین ممکن است متوجه شوید که URL در گوگل وجود دارد، اما مشکلاتی دارد؛ به این معنی است که URL ایندکس شده و می‌تواند در نتایج گوگل نمایش داده شود. اما ممکن است مشکلاتی در رابطه با Structured Data در صفحه وجود داشته باشد.

بخش دوم URL Inspection در سرچ کنسول – Coverage

در بخش Coverage گزارش URL Inspection در سرچ کنسول متوجه می‌شوید که صفحه از کجا ایندکس شده است؛ مانند Site Map یا Referring Page. آخرین کراول چه زمانی اتفاق افتاده و به وسیله چه یوزری ایندکس شده است.

بخش دوم توضیحات URL Inspection در سرچ کنسول - معرفی قسمت Coverage

صفحات موجود در وب گوگل ایندکس شده یا ایندکس یک نسخه دیگر آن به عنوان صفحه Canonical نیز در این بخش نشان داده می‌شود.

به عنوان مثال، در اینجا ممکن است کشف کنید که یک صفحه خاص در حال حاضر در سایت مپ شما ثبت شده اما به صورت Noindex مارک شده است. یا اینکه یک خطا در سرور سایت شما وجود دارد و گوگل نمی‌تواند تعداد صفحات را مشخص کند.

بخش سوم – Enhancement

در بخش Enhancement شما جزئیات هر داده ساختاریافته یا Structured Data را همراه با خطاها و هشدارها مشاهده می‌کنید. این موارد شامل گزارش AMP و قابلیت استفاده در تلفن همراه (Mobile Usability) هستند.

بخش Enhancement در URL Inspection گوگل سرچ کنسول

به عنوان مثال، اگر صفحه شما به درستی با داده های ساختار یافته Marked Up نشده باشد، Inspection یک خطا را با عنوان Missing or wrong values نمایش داده می‌شود.

۳ اقدام اصلی در زمان استفاده از URL Inspection در سرچ کنسول

زمانی که وضعیت فعلی صفحه را دریافت کردید، شما باید سه اقدام اصلی برای عملکرد داشته باشید.

۱. از بخش Test Live URL استفاده کنید

شما می‌توانید از بخش Test Live URL استفاده کرده تا ببینید که آیا صفحه توسط گوگل ایندکس می‌شود یا خیر. این گزینه یک تست را برای دستیابی به اطلاعات ایندکس شده URL اجرا می‌کند.

بخش Test live URL در URL Inspection سرچ کنسول

Test Live بسیار مفید است. اگر هنوز یک مشکل وجود داشته باشد، شما می‌توانید آن را در این بخش ببینید. این تست تائید می‌کند که آیا گوگل بات (ربات گوگل) می‌تواند به صفحه شما برای ایندکسینگ دسترسی پیدا کند یا خیر.

با این حال، حتی اگر Test Live URL مثبت یا بدون مشکل باشد، هنوز هم باید سایر شرایط را برای ایندکس شدن فراهم کند.

۲. استفاده از Google Index

شما می‌توانید بر روی درخواست Google Index کلیک کنید تا صفحه ایندکس شود.

اگر شما تغییراتی عمده در صفحه داده اید می‌توانید از بخش Google Index درخواست خود را انجام دهید.

همچنین ممکن است خطاهای Rich Snippet را برطرف کنید یا Mobile Usability را ارتقا دهید. به این ترتیب بعد از تست صفحه مورد نظر، می‌توانید درخواست ایندکس خود را با گزینه Request Indexing انجام دهید.

۳. مشاهده بخش View Crawled Page در بخش URL Inspection سرچ کنسول

شما می‌توانید با کلیک کردن روی View Crawled Page اطلاعات بیشتری در مورد صفحه Test Live بدست آورید. این کار اطلاعات بیشتری از HTML بازیابی شده داده و پاسخ HTTP و صفحه منابع لود شده را نشان می‌دهد.

مشاهده بخش View Crawled Page در گزارش URL Inspection در سرچ کنسول

واقعا جالب است!

حرف آخر

امیدوارم که در حال حاضر متوجه شده باشید که چگونه از URL Inspection در سرچ کنسول استفاده کنید. به این ترتیب، اطلاعاتی را در مورد نسخه ایندکس شده یک صفحه خاص در سایت خود بدست می‌آورید.

هنگامی که تلاش های سرچ خود را در گوگل تجزیه و تحلیل می‌کنید، این کار ممکن است واقعا مفید باشد.

مقاله بعدی آموزش سرچ کنسول درباره نحوه بررسی Rich Result در سرچ کنسول است. جایی که خطاهای موجود در Rich Snippet را پیدا می‌کنید. همچنین در مورد چگونگی درخواست گوگل برای تائید اصلاحاتی که در سایت خود انجام داده اید صحبت می‌کنیم.

فراموش نکنید که نظرتان را درباره این نوشتار اعلام نمائید. برای اطلاعات بیشتر از این ابزار رایگان گوگل با ما همراه باشید.

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها